INDEFINABLE PHOTOGRAPHY

„INDEFINABLE PHOTOGRAPHY”

Gorzów 25 lutego 2011r

Muzeum Lubuskie im. Jana Dekerta w Gorzowie Wlkp.

Założenia wstępne projektu:
Obraz świata „zanieczyszczony” jest fotografiami poprawnymi formalnie,
jednocześnie doskonałymi warsztatowo, lecz nie wnoszącego niczego nowego
do historii obrazowania, będącymi powtórzeniami, kopiami, plagiatami znanych już
wizerunków.
Obecnie tworzone fotografie poddawane są w znacznej części ingerencji poza
empirycznej poprzez oprogramowanie komputerowe i jeszcze bardziej
niedefiniowalne i nieprzewidywalne oprogramowanie aparatu.
Fotografia jako medium znalazła się w niejasnej sytuacji, którą spowodowały m.in.
takie czynniki jak:
– wypalenie ideowe dotychczasowych tendencji, trendów, kierunków,
– ewolucja – rewolucja w warstwie warsztatowej, przejście z fotografii analogowej
na cyfrową.
– utrata pewnej tożsamości i kryteriów charakterystycznych dla analogowego
obrazowania,
– utrata aury magiczności medium.
Cel :
Próba tworzenia obrazów – fotografii będących zaprzeczeniem dotychczasowej
tradycji obrazowania, tak w sferze formy jak i treści, próba wyłączenia własnej
świadomości, która kieruje naszym postępowaniem, postrzeganiem rzeczy a także
uaktywnienie podświadomości .
Ważny jest minimalizm w pokazywaniu i przekazywaniu treści obrazowych.
Nijakość formy, „stylu”, konwencji – czy taki obraz można stworzyć ???
No właśnie ???

Wystawa ma zaprezentować prace zaproszonych twórców, każdy autor wypowiada
się obrazami na powyższe zagadnienie w właściwy sobie sposób.
Do projektu zaproszeni są artyści fotografowie głównie absolwenci ASP i inny szkół
artystycznych.
Dlaczego ?
Wybrani artyści posiadający szeroką świadomość, wiedzę i doświadczenie
wyniesioną z działań akademickich, lecz potrafiący jednocześnie odrzucić zasady,
reguły i kanony narzucone przez te uczelnie, ograniczające często swobodne
myślenie.
Termin wystawy: początek lutego 2011 r. w Muzeum Lubuskim im. Jana Dekerta
Gorzowie Wlkp.


Użycie w tytule angielskiego słownictwa ma na celu uprościć zbyt zawiłą
i niejednoznaczną terminologię polską, która może sugerować fałszywe znaczenie

Kurator wystawy: Lech Dominik

Jak może fotograf wejść w relację w przestrzeni obrazowania z innym artystą?

– Sfotografować jego postać.

– Wykonać reprodukcję jego prac.

Może jednak połączyć swoją przestrzeń wyobraźni z jego przestrzenią wyobraźni,

dokonać „literackiego” opisania czyjejś twórczości wchodząc w dialog wizualny

z nie fotograficzną rzeczywistością – rysunkami Leszka FREY – Witkowskiego.

Piotr Wiktor Węcławski

http://www.muzeumlubuskie.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=287:wystawa-w-oficynie-muzeum&catid=52:wystawy-czasowe-willa&Itemid=84

http://poczta.kam.pl/~studio/mag_kult/2011/030101mk.html

http://www.zachod.pl/2011/03/fotografia-w-muzeum/

Informacje o Piotr Wiktor Węcławski

Absolwent Wyższego Studium Fotografii w Warszawie, promotor pracy dyplomowej - Urszula Czartoryska. Członek rzeczywisty Fotoklubu RP /nr leg.68/ W swojej twórczości preferuję krajobraz i fotografię kreacyjną. I am alumni of The Higher School of Photography in Warsaw, and my final thesis supervisor was Ms. Urszula Czartoryska. Member of the Fotoklub RP association /member number: 68/ In my work I prefere creative photography and landscapes.
Ten wpis został opublikowany w kategorii wystawy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.